I samband med att en svensk ostleverantör har uppmärksammats i media vill vi på Foodmark berätta om den ostråvara som vi använder till Fjällbrynts mjukostar. Köper Foodmark ost från Skånemejerier? Nej, Foodmark köper ingen ost från Skånemejerier. Från vilken leverantör köper Foodmark ost? Foodmark köper in ost från ett stort svenskt mejeriföretag, vars osttillverkning sker... Läs mer

Att säkra hållbar produktion och minska resursförbrukning är ett av de globala målen som Foodmark arbetar aktivt med. Och nu kan vi kan meddela att vi tar ytterligare ett viktigt steg framåt i arbetet med mer hållbara förpackningar då vårt såsmärke Lohmanders övergår till en bägare med reducerad mängd plast. Under sommaren påbörjade Foodmark implementeringen av Lohmanders nya... Läs mer

Ännu mer vego!

I början av september lanserade vi Rydbergs rödbetssallad vego inom affärsområdet Foodservice – och nu kan vi glädjande nog meddela att vår veganska rödbetssallad, från och med denna vecka, även finns att tillgå i konsumentförpackning ute i dagligvaruhandeln. Vi på Foodmark vill inkludera alla kring matbordet och att utöka vårt sortiment med fler växtbaserade produkter... Läs mer

Nu välkomnar vi höstens tre nyheter inom affärsområdet Foodservice; Bearnaise Jalapeño, Coleslaw Vegan och Rödbetssallad Vegan. Bearnaise Jalapeño och vegansk Coleslaw lanserades redan i våras under varumärkena Lohmanders och Rydbergs och har mottagits väl både i butik och hos slutkonsument. Vecka 37 är det våra kunder och slutkonsumenter inom Foodservice, det vill säga restauranger, caféer,... Läs mer

För oss på Foodmark innebär hållbar utveckling att skapa långsiktiga lösningar ur ekonomiska, sociala och ekologiska perspektiv. För våra konsumenter och kunder är en god och enkel matupplevelse lika viktigt som en ansvarsfull och långsiktig företagsstyrning. Därför vill vi ta ansvar genom hela värdekedjan. ”Hållbar utveckling är inget man kan välja eller välja bort – det är... Läs mer

För oss på Foodmark är det viktigt att tillhandahålla livsmedel som våra kunder och konsumenter efterfrågar – men även att vi utvecklar produkter som är hållbara för dig som konsument och för vår miljö och djurvälfärd. Ett exempel på detta är att vårt veganska sortiment växer för varje år och under 2020 är det varumärket... Läs mer

Anja Kempe, idag Senior Marketing Manager Sweden Retail & Foodservice på Paulig Group, tillträder den 10:e augusti rollen som Marknadsdirektör på Foodmark. Anja kommer närmast från en roll på Paulig Group där hon ansvarar för deras varumärkes- och produktportfölj inom Santa Maria, Risenta och Gold & Green och sitter som del av den rollen... Läs mer

Att säkra hållbar produktion och minska resursförbrukning är ett av de globala målen som Foodmark arbetar aktivt med. Och nu kan vi kan meddela att vi har tagit ett viktigt steg framåt i arbetet med mer hållbara förpackningar! Rydbergs såsbägare 225 ml får nu ett nytt utseende då vi byter från svarta till röda lock  –... Läs mer

Med anledning av utbrottet av coronaviruset bevakar Foodmark kontinuerligt informationen från myndigheterna och vi baserar våra åtgärder och riktlinjer på de rekommendationer som ges från Folkhälsomyndigheten och andra berörda myndigheter. I allt vårt arbete rörande coronasmittan har vi som bolag tre övergripande prioriteringar som alla våra insatser och ambitioner grundar sig på; våra medarbetares hälsa... Läs mer

Nu är det återigen dags för oss på Foodmark, med vårt varumärke Rydbergs, att ställa ut på Nordens största Fastfood- & Cafémässa. Den här gången arrangeras mässan på Malmömässan. Vi kommer fokusera på vårt veganska sortiment och under mässan bjuder vi bland annat på Rydbergs veganska Sriracha Mayo som är fri från både ägg och... Läs mer