För oss på Foodmark innebär hållbar utveckling att skapa långsiktiga lösningar ur ekonomiska, sociala och ekologiska perspektiv. För våra konsumenter och kunder är en god och enkel matupplevelse lika viktigt som en ansvarsfull och långsiktig företagsstyrning. Därför vill vi ta ansvar genom hela värdekedjan. ”Hållbar utveckling är inget man kan välja eller välja bort – det är... Läs mer

För oss på Foodmark är det viktigt att tillhandahålla livsmedel som våra kunder och konsumenter efterfrågar – men även att vi utvecklar produkter som är hållbara för dig som konsument och för vår miljö och djurvälfärd. Ett exempel på detta är att vårt veganska sortiment växer för varje år och under 2020 är det varumärket... Läs mer

Anja Kempe, idag Senior Marketing Manager Sweden Retail & Foodservice på Paulig Group, tillträder den 10:e augusti rollen som Marknadsdirektör på Foodmark. Anja kommer närmast från en roll på Paulig Group där hon ansvarar för deras varumärkes- och produktportfölj inom Santa Maria, Risenta och Gold & Green och sitter som del av den rollen... Läs mer

Att säkra hållbar produktion och minska resursförbrukning är ett av de globala målen som Foodmark arbetar aktivt med. Och nu kan vi kan meddela att vi har tagit ett viktigt steg framåt i arbetet med mer hållbara förpackningar! Rydbergs såsbägare 225 ml får nu ett nytt utseende då vi byter från svarta till röda lock  –... Läs mer

Med anledning av utbrottet av coronaviruset bevakar Foodmark kontinuerligt informationen från myndigheterna och vi baserar våra åtgärder och riktlinjer på de rekommendationer som ges från Folkhälsomyndigheten och andra berörda myndigheter. I allt vårt arbete rörande coronasmittan har vi som bolag tre övergripande prioriteringar som alla våra insatser och ambitioner grundar sig på; våra medarbetares hälsa... Läs mer

Nu är det återigen dags för oss på Foodmark, med vårt varumärke Rydbergs, att ställa ut på Nordens största Fastfood- & Cafémässa. Den här gången arrangeras mässan på Malmömässan. Vi kommer fokusera på vårt veganska sortiment och under mässan bjuder vi bland annat på Rydbergs veganska Sriracha Mayo som är fri från både ägg och... Läs mer

Foodmarks hållbarhetsrapport för 2018 är nu klar. Under 2018 har hållbarhet grott ännu starkare i vår organisation och vi har satt ambitiösa och tydliga mål, och samtidigt tagit flera initiativ och kliv framåt för att bidra till en mer hållbar utveckling. Vi har till exempel slutfört bygget av en helt ny fabrik som ger oss... Läs mer

Martin Stangdell tillträder från och med den 2 september som ny Varuförsörjningsdirektör på Foodmark AB. Martin efterträder således Mikael Larsen som går i pension efter 29 år på Foodmark. Martin kommer närmast från Arla Foods där han sedan 2015 innehaft ett antal seniora roller inom deras Supply Chain-organisation, först som ansvarig för deras funktion för... Läs mer

Fredrik Sjögren tillträder från och med den 9 september som ny Försäljningsdirektör på Foodmark AB. Fredrik kommer närmast från Arla Foods och där en roll som Senior Customer Director. Fredrik har arbetat på Arla Foods sedan 2011 och under denna tid innehaft ett antal seniora försäljningsroller. Dessförinnan har Fredrik bland annat arbetat på Colgate... Läs mer